13 травня
олександрійці мали змогу слухати лекції Олега Соскіна, професора Національної
академії управління. Олег Соскін приїхав до Олександрії на запрошення
громадської організації «Рідний Дім. Олександрія» і керівника секції
науково-технічної творчості Кіровоградської Малої Академії Наук Сергія Камінського.
Олег Соскін
розповідав, зокрема, про проект Інституту трансформації суспільства,
директором якого він працює. Проект направлений на підготовку талановитих
українських дітей, у тому числі й олександрійців, у навчальних закладах європейських
країн.
В ефірі «Радіо
великих доріг» Олег Соскін розповів, що Інститут трансформації суспільства вже
три роки реалізує проект підготовки українських дітей у вищих навчальних
закладах країн «Вишеградської четвірки» (Польща, Словаччина, Чехія, Угорщина).
Проект направлений на те, щоби наші діти, особливо найбільш талановиті з них,
котрі мають перспективи розвиватися, бути конкурентноздатними, стати добрими
фахівцями, мали змогу отримати освіту європейського рівня.
Сьогодні найбільш
розвинуті країни переходять на ще вищий технологічний та інформаційний рівень.
-
Не
секрет, що в світі сьогодні відбувається інформаційно-технологічна революція,
яка характеризується переходом світової економіки на рівень п’ятого-шостого
економічного укладу, - розповідає Олег Ігорович.
На цих рівнях
найбільшою цінністю стає людина. Саме людський капітал, добре підготована,
фахово розвинена особистість, може створювати величезні маси додаткової
вартості. Саме така людина, освічений фахівець, і не просто технічно освічений,
а комплексно, всебічно підготовлений, є найбільш цінним для громади, для суспільства,
для країни, своєї нації і держави в цілому. На жаль, ми можемо констатувати, що
в Україні сьогодні рівень освіти – і вищої, і середньої, стає все більш
низьким. Він не в змозі забезпечити нашій молоді відповідні стартові
можливості, щоби зробити її конкурентоздатною в змаганнях з молоддю
європейських країн. Хоча наші діти апріорі більш талановиті, більш здібні, ніж
значна кількість дітей, які живуть і навчаються в європейських країнах.
Треба розуміти,
що в світі сьогодні дуже зростає конкуренція між фахівцями, особливо між
фахівцями високотехнологічними, у галузях біології, біохімії, сучасній
географії, що пов’язана з системами 3-D. Ми повинні говорити, що сьогодні
надзвичайно потужно зростає конкуренція між всіма державами, і особливо
жорсткою стає конкуренція людських ресурсів. І Україні, щоби не пасти задніх,
щоби перейти на вищий рівень розвитку, щоби бути конкурентоздатною державою,
необхідно якомога краще готувати своїх дітей. Оскільки держава сьогодні не
вкладає гроші в молодь, потрібно, щоби цим опікувалися батьки. І потрібно, щоби
були структури, які допомагають дітям отримати якісну вищу освіту, щоби можна
було потім реалізувати свої таланти і здібності. Ось цим якраз сьогодні
опікується Інститут трансформації суспільства.
-
Ми
маємо кілька партнерів-університетів, - говорить Олег Соскін. – Це була,
повірте, дуже складна, важка робота, щоби досягнути такого рівня довіри.
Сьогодні ми можемо направляти дітей до різних польських університетів, зокрема
ми працюємо з університетами Підкарпатського воєводства, тому що воно ближче до
кордону. Цього року ми на різні форми навчання направили 80 дітей. Окрім цього,
в Польщі у нас є унікальний проект – підготовка наших дітей після дев’ятого
класу. Школярі їдуть на навчання у польські технікуми, де вони отримують повну
середню освіту в ліцеях, а потім – повну професійну підготовку молодших
спеціалістів різних напрямків діяльності: інформаційні технології,
автомобільний транспорт, геодезія, на будь-який смак. Те ж і в університетах –
можна обрати блок біологічних наук, менеджмент, туризм, готельний бізнес,
інформатика. Річна оплата доволі помірна – на рік близько тисячі євро, і
надзвичайно добрі та недорогі умови для проживання і харчування. Якщо брати
технікуми – там навчання відбувається взагалі безкоштовно. У Словаччині ми
співпрацюємо з університетом міста Прешов (теж недалеко від кордону). Ми уклали
угоду з керівництвом цього навчального закладу. Це надзвичайно добрий
університет і, до речі, навчання там абсолютно безкоштовне.
- Ми
розробили унікальну методику вивчення словацької мови і адаптації дитини до
місцевих умов, допомагаємо з облаштуванням на місці, отриманням часової карти
побуту для перебування і в Словаччині, і у Польщі. Згідно розробленої нами
технології, ми не беремо одну дитину, а формуємо невеличкі команди. У колективі
діти легко адаптуються до умов іншої держави, підтримують зв’язок з батьками –
ми надаємо можливість батькам приїздити до університетів і ознайомитися з їх
діяльністю. Нещодавно ми отримали від словацьких навчальних закладів
суперможливість – безкоштовне навчання дітей після дев’ятого класу у гімназії
Словаччини. По закінченню гімназії випускник отримує словацький атестат і
можливість навчання у будь-якому словацькому університеті. І у Польщі, і у
Словаччині ми працюємо тільки з державними університетами.
В Інституті
транформації суспільства вважають, що для реалізації дитини, як суперфахівця,
конкурентоздатного навсьому європейському і світовому просторі, такий проект
надзвичайно важливий. Зараз відбувається так зване міжцивілізаційне змагання,
нам протистоять представники інших цивілізацій – це і китайці, й індуси, й
азійці. Вони добре підготовлені, вони добре знають англійську, мають фінансові
ресурси. Керівництво їх держав тисячами й десятками тисяч відправляє свою
молодь за кордон, щоби молодь отримала найкращу фахову освіту і найкращі
знання. Тому, Україна не повинна бути поза цим процесом – потрібно якомога
швидше набирати оберти. Щоби не бути пасовиськом для транснаціонального
капіталу, який використовує українців, як примітивну робочу силу, потрібно
готувати нашу молодь – тільки вона може здійснити прорив по трансформації
України. Саме цим сьогодні опікується наш інститут.
-
Ми
хочемо запустити в Олександрії пілотний проект з підготовки молоді. Протягом
трьох-п’яти років ми можемо мати добре підготовані команди з різних напрямів
знань. Створити майданчик, на якому можна буде реалізовувати інвестиційні проекти.
Українські
студенти настільки талановиті і здібні, що навіть навчаючись менше року у
словацьких і польських університетах, виграють міжнародні програми, що
дозволяють їм їхати на навчання до інших університетів – Франції, Італії,
Іспанії, де вони за своїм фахом навчаються протягом семестру і в рамках проекту
отримують стипендію у розмірі 500 євро на місяць. Минулого року ми направили до
Словаччини 15 дітей – і на даний момент десятеро студентів виграло ці
міжнародні програми. Схожа тенденція спостерігається і серед студентів, котрі
навчаються у польських вищих навчальних закладах.
Те, що молоді
люди інтегруються у світовий простір, отримують зв’язки і вивчають кілька
європейських мов не означає, що потім обов’язково потрібно назавжди їхати з України.
Навпаки, ці випускники стають фахівцями міжнародного рівня, з налагодженими
зв’язками, з умінням відшукувати інвестиційні ресурси і здатністю реалізувати
інвестиційні проекти в Україні.
Але потрібно
міняти умови і в державі – капітал, здібності і фах не ростуть на випаленій
землі. Якщо олександрійці прагнуть змін, бажають використати ті можливості, що
дає революція, громада має за це боротися,
і створювати умови, щоби молодь з Олександрії, котра б отримувала якісну
європейську освіту, заснувала своєму місті іноваційний бізнес-парк. І це
можливо.
-Я
заявляю відповідально, що в Україні можна створити умови переходу від
кланово-олігархічної моделі до моделі «народного капіталізму». Для того, щоби
діти потім поверталися, потрібно щоб дорослі люди, які залишаються в місті, громадські
активісти і політики, відповідально формували такі умови. – говорить Олег
Соскін.
Проект Інституту
трансформації суспільства направлений не на те, щоби молоді люди поодинці
навчалися і виїздили з України, а щоби вони формували спільні групи, разом
розробляли теми, і потім думали про те, що можна реалізувати, у даному разі, в
Олександрії.
Комментариев нет:
Отправить комментарий